تفاوت لوله pvc با upvc

پلمیر توس

تفاوت لوله pvc با upvc مزایا و معایب ان به همراه معرفی pvc

پلی وینیل کلراید

پلی وینیل کلراید (PVC) عبارت پی وی سی و وینیل بطور رایج نه تنها با مرجع پلیمر بلکه برای همه موادی که پلی وینیل کلراید یک سازنده آنست استفاده می‌شود. پلی وینیل کلراید پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است .در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی ست .بطور عمومی بیشتر از ۵۰% از پی وی سیساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود .زیرا پی وی سی ارزان بوده وبه سادگی سر هم بندی می‌شود.
در سالهای اخیر پی وی سی (PVC) جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده است با وجود ظهور یک ماده ایده ال در ساختمان سازی همچنان نگرانی در رابطه با هزینه پی وی سی برای محیط زیست طبیعی و سلامتی انسان وجود دارد .

موارد استفاده فراوانی برای پی وی سی (PVC) شامل وینیل سایدینگ، علامت مغناطیسی کارت ها، برش عمودی پنجره ها، صفحات گرامافون که منبع اسم گذاری برای صفحات وینیل، لوله، لوله کشی، کانال و لوازم نصب کردنی، کیف‌های ارزان قیمت، پنجره‌های تاریک( بدون دید) ودر شکل نرم آن برای لباس، اثاثه یا لوازم داخلی نظیر پرده، کف سازی و ساختن سقف، پوسته کابل‌های الکتریکی، توپ‌های بازی سبک وزن وجود دارد.
همچنین ماده ایست که اغلب برای لوله کشی آب و فاضلاب بعلت ارزان بودن طبیعی و انعطاف‌پذیر بودن استفاده می‌شود.

پی وی سی(PVC) پلاستیکی سخت است که به‌وسیله اضافه کردن روان کننده‌ها نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود بیشترین مورد استفاده آن فتالیت است . پیش از قرن بیستم شیمیدان روسی ایوان استرا میسلنسکی و فریتز کلیت از کمپانی گریشم الکترون شیمی آلمان هردو تلاش کردند تا پی وی سی (PVC) را در محصولات تجاری به کار گیرند اما مشکلات در فرایند ,سختی و گاهی شکنندگی پلیمر تلاش‌های آنها را بی نتیجه می‌گذاشت. در سال ۱۹۲۶ والدو سیمون از بی اف گودریچ روشی برای نرم کردن پی وی سی به‌وسیله مخلوط کزدن آن با افزودنی‌های گوناگون گسترش داد. نتیجه ماده‌ای انعطاف‌پذیر بود که به سادگی در فرایندها شرکت می‌کرد وبزودی در استفاده‌های تجاری شایع شد.
مونومر وینیل کلرید در اواخر ۱۹۶۰دکتر جان گریچ ودکتر موریس جانسون اولین کسانی بودند که به وضوح سرطان زایی مونومر وینیل کلراید برای انسان را شناسایی کردند زمانیکه بر روی کارگران دایره پلیمریزاسیون وینیل کلراید در بی اف گود ریچ آزمایش کردند .

اعتقاد بر اینست که بیشتر محصولات وینیلی زمانیکه بطور صحیح مصرف شوند عموماً بی ضررند هر چند تعدادی از افزودنیها و نرم کننده‌ها از محصول وینیلی می‌توانند نشت کنند حتی با وجود اینکه پی وی سی (PVC) اسباب بازی‌های نرم به منظور نوزادان برای سالها ساخته شده است این نگرانی وجود دارد که این افزودنیها از اسباب بازی‌های نرم به دهان کودکانی که آنرا به دهان می‌برند نشت کند.
محصولات پی وی سی زمانیکه می‌سوزند یا دفن می‌شوند می‌توانند مضرانه نفوذ کنند. در ژانویه ۲۰۰۳ اتحادیه اروپا یک تحریم برای ۶ نوع فتالیت نرم کننده در اسباب بازی‌ها قرار داد. در سال ۲۰۰۶ کمیسیون امنیتی محصولات مصرفی آمریکا عریضه برای تحریم مشابه در ایالات متحده را انکار کرد. با وجود این در آمریکا بیشتر کمپانی‌ها به طور اختیاری اسباب بازی‌های پی وی سی (PVC)را برای نوزادان متوقف کردند.

تفاوت پی وی سی با یو پی وی سی

تفاوت PVC و UPVC را به زبان ساده می‌توان در تعاریف زیر دید. در نگاه اول شاید بنظر برسد که تفاوت اندکی بین UPVC و PVC وجود دارد, جهت دانستن این تفاوت اندک تعریف زیر را در مورد انواع PVC مطالعه نمائید:

– PVC (پی وی سی) (پلی وینیل کلراید) معمولی است، از لحاظ فیزیکی, مقاوم اما سبک وزن است و خاصیت پلاستیکی خود را دارد و انعطاف‌پذیر است.

– UPVC (پو پی وی سی) به معنای این است (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی) ،در واقع UPVC همان PVC است که غیر پلاستیکی شده است و سخت و محک شده است و این محصول در ایالات متحده آمریکا UPVC نامیده می‌شود و از سال 1980 در اروپا به PVCU تغییر نام داد.

بین لوله پی وی سی و لوله UPVC تفاوت کمی وجود دارد. هر دو جزو لوله‌های پلاستیکی میباشند و به طور گسترده در ساختمان استفاده می‌شود. فراتر از شباهت‌های سطحی، دو نوع لوله به طور متفاوتی تولید می‌شوند و از این‌رو خواص‌های مختلف و کاربردهای کمی متفاوت در ساخت و ساز و سایر فرایندهای صنعتی دارند .

تعریف UPVC

UPVC سفت و سخت است و غالبا برای تولید محصولاتی که در فضای باز قرار دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد و حساس به تجزیه بیولوژیکی نیست. علاوه بر این، شکل آن را در دمای معمولی حفظ می کند، گرچه می‌توان آن را تحت حرارت شدید تغییر داد. این ویژگی برجسته در ساخت و ساز، به ویژه در پنجره‌ها , پروفیلهای درب حائز اهمیت میباشد.
UPVC ( یو پی وی سی ) به جهت مقاومت بالایی که در برابر مواد شیمیایی و شرایط آب و هوایی دارد عمدتا برای تولید انواع لوله و درب و پنجره در جهان استفاده می‌شود. UPVC ( یو پی وی سی ) همچنین در محدوده وسیعی از درجه حرارت مقاومت خود را حفظ میکند. به صورت خلاصه از UPVC در تولید انواع پروفیل‌های ساختمانی( درب و پنجره ) , لوله‌های انتقال فاضلاب و حتی لوله ‌انتقال آب آشامیدنی استفاده می‌شود. Upvc ماده اولیه ساخت درب و پنجره ها می‌باشد این پروفیلها متناسب با شرایط مختلف اقلیمی و آب و هوایی بوده و در دمای محیطی بین -۶۰ تا +۸۰ درجه سانتی گراد واکنشی کاملا طبیعی داشته و تغییر رنگ و تغییر فرم نمی دهند .در ترکیب مواد اولیه آن از کلسیم و روی به جای سرب استفاده شده است که نه تنها موجب سازگاری با محیط زیست می‌گردد بلکه در سطح آن نیز جلای مناسبی را ایجاد می‌کند که در برابر جذب آلودگی‌های هوا مقاومت می‌نماید.
UPVC ( یو پی وی سی ) که نخستین بار در سال 1912 تولید آزمایشگاهی شد بر پایه سنگ نمک و نفت تشکیل شده که طی فرآیندی شیمیایی و پس از گذار از چندین مرحله به پودری سفید رنگ بدل می‌شود که UPVC ( یو پی وی سی ) نام دارد.

تفاوت لوله PVC و UPVC

PVC و UPVC عمدتا از مواد مشابه ساخته شده‌اند. پلی وینیل کلرید PVC پلیمری است که می‌تواند گرم شود و قالب‌گیری شود تا ترکیبات بسیار سخت و قوی مانند لوله را ایجاد کنند. از آنجا که خواص سفت و سخت آن یک بار تشکیل شده است، تولید کنندگان اغلب پلیمرهای پلی‌استر را به PVC متصل می‌کنند. این پلیمرها لوله‌های پی وی سی را قابل انعطاف‌تر می‌کنند و به طور کلی کار ساده‌تر را انجام می‌دهند. هنگامی که UPVC تولید می‌شود، این عوامل پلاستیسیته حذف می‌شوند که تقریبا همانند لوله چدن خواهد بود.

مزایای لوله پلیکا و اتصالات لوله pvc

  • قابل تولید از سایز های ۲۰ الی۶۳۰ میلیمتردر فشارهای ۴تا ۱۶۰ اتمسفر
  • عدم آسیب پذیری و پوسیدگی پس از ۵۰ سال
  • مقاومت در برابر مواد خورنده،حلال ها،مواد شیمیایی،پوسیدگی و زنگ زدگی
  • سبک با قابلیت حمل و نقل آسان
  • نصب ساده و سریع با استفاده از چسب و اتصالات اورینگی
  • ۱۵ تا ۴۰ درصد صرفه جویی اقتصادی در پروژه ها شامل قیمت،هزینه ی حفاری حمل و نقل بستر سازی ونصب
  • بدون آلایندگی محیط زیست
  • بدون تاثیر بر مزه، بو وPH آب
  • پایداری در مقابل رشد باکتری
  • عدم اصطکاک با مایع داخل لوله
  • داشتن خاصیت لغزندگی در مقابل حرکت سیالات
  • ضد اشتعال
  • عایق الکتریسته
  • مقاومت در برابر موش خوردگی و سایر جوندگان
  • مقاوم در برابر ضربات ناشی از زلزله و فشار های خارجی
  • دارای استاندارد ملی جمهوری اسلامی ایران و دین آلمان
  • بالاترین آمار مصرف جهانی در شبکه های فاضلابی،آبرسانی،مخابرات و برق

نوین صنعت نیز اقدام به فروش انواع لوله و اتصالات pvc و upvc و پلیکا می کند

برند های پلیمر توس و پیمتاش ترکیه بهترین برند های جهانی در زمینه upvc می باشند که ما اقدام به فروش محصولات این برند ها با قیمت پایین تر از سطح بازار با تخفیف های عالی می کنیم

در زمینه pvc نوین صنعت نماینده فروش برند های نانو پلیمر یاس ،تک ستاره گلپایگان ،گستر گلپایگان و داراکار می باشد.

همچنین برند های پارس پلاست زنده رود ، پلیمر سازه گلپایگان ،نوا پلیمر ، یزد پلیمر و چندین برند دیگر توسط ما ارائه می شود

  • شماره تماس پشتیبانی جهت مشاوره و خرید محصولات pvc و upvc :

  • 051-37298569

  • 0937-0974092

  • 0901-4608896

  • 09014396750

Rate this post
دیدگاه‌ها 0

*
*