مراحل تولید شیرالات بهداشتی

مراحل تولید شیرالات بهداشتی

پرسه تولید شیرالات بهداشتی دارای 5 مرحله اصلی می باشد.این مراحل به ترتیب  ریخته گری ماشین کاری پرداخت کاری ابکاری و مونتاژ هستند.

شیرالات بهداشتی مهندسین شرکت کیفیت محصولات در هم مراحل تولید کنترل کرده و تست های لازم را روی ان ها انجام می دهند تا محصول نهایی بدون عیب و نقص باشد.

 

(مواد اولیه)

 ماده اولیه که در ریخته گری شبرالات بهداشتی استفاده میشود فلز الیاژی برنج است.

الیاژ برنج ترکیبی از دو فلز مس و روی است. برنج در دنیای صنعت مصارف گوناگون دارد از جمله  موارد مصرف ان قطعات  تزیینی  و دکوری مهمات جنگی  صنعت قفل و کلید و صنعت شیرالات بهداشتی استفاده میشود از نوع ms60 است که  60 درصد ان را مس سی و هشت درصد ان را روی  و دو درصد باقیمانده  را فلزات  دیگر تشکیل می دهند.

رنگ فقر برنج تقریبا زرد و شبیه به طلاست و به دلیل مقاومت بالا در برابر  اکسایش کدر و لکه دار نمیشود. به دلیل خاصیت  مغناطیسی پایین فلز برنج به راحتی می توان ان را از فلزات  اتمی که در کوره با ان مخلوط می شوند جدا کرد و برنج ذوب شده تا بازیافت می گردد.جرم حجمی فلز برنج 9 گرم

 

(مراحل تولید)

1.ریخته گری: شامل سه نوع قالب های ماسه ای و قالب های دایسکت و قالب های ویژه می باشد. ریخته گری به صورت ماسه ای همان ریخته گری سنتی است که در ان قالب هایی یک بار مصرف  از جنس ماسه ساخته میشود و بعد از ریختن مواد مذاب در ان و سرد شدن باز دونه های ماسه ها محصول مورد نظر به دست می ایند. کیفیت سطوح به دست امده بااین روش بسیار نازل و دارای خلل  و فرح فراوان است و حتی  بعد از پرداخت هم دارای سطحی  ناهموار و سوسه دار می باشد.

ریخته گری  یه روش دایکستر نیز بیشتر برای تولید قطعات الومینیومی و الیاژهای روی دستگاه میشود.ریخته گری با استفاده از قالب های ویژه یکی از بهترین و با کیفیت ترین روش های ریخته گری است که شیرالات با کبفبت و مرغوب از این روش تولید میشوند.قالب قبل از باررندی گرم میشود. برای تولید قطعات ریختگی مرغوب همواره باید درجه حرارت قالب را کنترل کرد از دیگر  مزایای این روش می توان به دقت ابعادی خوب سطح تمام شده مناسب کیفیت متالوژیکی بالای قطعات تولید شده و عیوب ریخته گری هم اشاره نمود.

 

(ماشین کاری)

در مرحله ماشین کاری ضافات راه گامای اطراف قالب توسط اره های صنعتی بریده شده و پس از خالی کردن ماسه مخصوص ریخته گری از داخل قطعه سوراخ ها و رزوه های لازم به وسیله ماشین های تراش و دستگاه های مرژ سی ان سی  و دریل و با کمک ابزارالات دقیق تراشیده شده و بعضی قطعات به وسیله مرزهای کف تراش میشوند.

 

(پرداخت کاری)

مرحله پرداخت کاری خود دارای دو مرحله سنباده زنی و پویش می باشد در مرحله سنباده زنی سطوح قطعات ماشین کاری شده توسط نوارهای چرفان سنباده ساییده میشوند تاپلیدها و ناهمواری ها یکنواخت و صاف شوند سپس در قسمت پولیش بااستفاده از گیلدنس هایی که از پارچه کتان و پشمی با امارهای نرم و سفت ساخته میگردد و همراهی واکس های پولیش سطح کار متیملی و براق میشود تا برای مرحله ابکاری اماده باشند.

 

فرایند کلی ابکاری 3 بخش است:

اماده سازی قطعات ابکاری نیکل و ابکاری کروم اماده سازی قطعات برای ابکاری : برای به دست اوردن یک سطح فلزی مناسب برای ابکاری نخستین عملی که با دقت باید صورت گیرد تمیز کردن قطعه است زیرا چسبندگی خوب زمانی به وجود می اید که فقط پایه سطحی کاملا تمیز و مناسب داشته باشد.به همین علت تمام لایه ها و یا قشرهای مزاحم دیگر از جمله کثیفی ها لکه های روغنی واکس گیلانس لایه های  اکسیدکه روی قطعه  در درجه های بالا ایجاد میشوند رااز بین می برد.عملیات اماده سازی  عبارت است از چربی زدایی  تمیز کردن توسط السیدرقیق واب کشی چربی زدایی به مراحل ان چربی های روی مسطح فلزات را میتوان توسط انحلال پراکندگی به امولوسیون صابونی کردن و یا به روش تبادل بارا از بین برد.تمیز کردن توسط اسیدرقیق :انحلال شیمیایی قشرهای حاصل از خوردگی روی سطح فلزات را پرداخت کردن می نامند که اساسا به کمک اسیدهای رقیق و در بعضی موارد توسط بازه ها انجام میشود.ابکشی خنثی سازی ابکشی اسیدی خشک کردن: خنثی سازی برای از بین بردن مقدار کم اسید یا مواد قلیایی که در خلل و فرج قطعه باقی می مانند و هم چنین  ابکشی اسیدی برای جلوگیری از امکان تشکیل باشداکسید نازک غیر قابل روییت که موجب عدم چسبندگی لایه الکترولیتی میشوند.

 

ابکاری نیلگ

نیکل رنگی سفید شبیه نقره دارد که کمی متمایل به زر داست به راحتی متیمل پذیر و  دارای خاصیت انقباض و انبساط جوش پذیر بوده و مغناطیسی می باشد . ابکاری بانیکل اساسا به منظور ایجاد یک لایه براق برای یک لایه بعدی مانند کروم و به منظور فراهم کردن جلای سطحی خوب و مقاومت در برابرخوردگی برای قطعات برنجی و حتی برروی پلاستیک هایی که باروش های شیمیایی متالیزه شده اند به کار می رود.

مواد شیمیایی که در الکترولیتهای نیکل به کار می روند عبارت اند از:

نمک فنری:مهمترین ان ها سولفات نیکل است و هم چنین از کلرید نیکل و سولفومات نیکل نیز استفاده می شود.

نمک رسانا: برای بالا بودن قابلیت رسانایی ترجبحا از کلرید ها مخصوصا کلرید نیکل استفاده میشود.

مواد تامپونه کننده: برای ثابت نگه داشتن ph اصولا اسید بوریک به کار برده می شود.

موادحرفه ای شدن: برای جلوگیری از حفره شدن به الکترولیت های نیکل مواردی اضافه می کنند که مواد تر کننده نامیده می شوند.سابقا از مواد اکسید کننده به عنوان موادمند حفره استفاده میشوند.

در مرحله اب کاری نیکل قطعه ای ان دروان الکترولیتنگه می دارند که لایه ای از نیکل به ضخامت حدااقل 10 میکرون به روی ان تشکیل نشود.

اب کاری کروم:

روکش های لایه کروم رنگی شبیه نقره و سفید مایل ابی دارند. قدرت انعکاس سطح کروم کاری شده و کاملا مسقلی شده در حدود 65 درصد است. این عدد برای نقره 88درصد و نیکل 55 درصد می باشد در حالی که خاصیت انعکاس نقره و نیکل باگذشت زمان ضایع میشود در مورد کروم تغییری حاصل نمیشود.لایه های کروم قابل جوش کاری نبوده و رنگ کاری و نقاشی را نمی پذیرند.کروم در مقابل گازها مواد قلیایی و نمک ها مقاوم است.از این دو پوشش بسیار خوبی برای شیرالات بهداشتی محسوب میشود.اما اسید سولفوریک و اسید کلریدریک و سایر اسیدهای هالوژن دار و تمام غلظت ها و در تمام درجه حرارتها بر روی کروم تاثییر میگذارند.

به همین دلیل شیرالات بهداشتی  افرا فقط و فقط سرکه رقیق شده بااب را برای تمیز کردن سطوح شیرالات توصیه می کند.به دنبال رویین شدن شیمایی روکش های کروم تا 500 درجه سانتی گراد و هیچ تغییری از نظر کدر شدن متحمل نمیشوند. باتوجه به این که پوشش های کروم الکترولیتی سطح موردابکاری را به طور کامل نمیپوشانند ازاین رو کروم کاری تزیینی هرگز به تنهایی مورد استفاده قرار نمیگیرند بلکه همواره ان را به عنوان پوشش نهایی بر روی واکنش هایی که حفاظت سطح را در مقابل خوردگی ضمانت می نمایند به کار مبروند. معمولا به عنوان پایه می توان از نیکل استفاده میشود.در مرحله ابکاری کروم قطعه ان قدر درروان الکترولیت نگه میدارند که لایه ای از کروم به ضخامت حداقل 0/3 میکرون به روی ان تشکیل شود.

5-مونتاژ

در مرحله مونتاژ شیرالات بهاشتی پس از کنترل مشخصات ظاهری قطعه اب کاری شده کارتریج های اروپایی برروی اروپایی برروی شیرالات نصب می شوند سپس در بخش ازمایشگاه شیرها توسط دستگاه هاب تست فشار که توسط مهندسین خود شرکت و طبق منوابط استاندارد ملی ابران طراحی و ساخته شده است ازمایش میشوند.در این مرحله شیرها توسط جک های نپوماتیک  وارد حوضچه های اب شده و تحت  فشار 5 اتمسفرهوا اقرار میگیرند تا در صورت  وجود و هرگانه شش و یا ایراد و در مکانیزرم  از خط تولید خارج شوند.پس از مرحله تست  شیرالات خشک  و تمیزشده سپس بسته بندی  و اماده ارایه  به مصرف کننده  می شوند. با وجود نظارت دقیق و کنترل کیفیتی که در تمام مراحل تولیدبه قطعات اعمال  میشود  برای اطمینال بیشتر وارایه بهترین کیفیت ممکن به مصرف کننده پس از بسته بندی نبز از هر سری  تولید نمونه  برداری های  اتفاقی صورت میگیرد  تمامی کنترل  ها  تست ها مجداا انجام میشود که مصرف کننده نهایی  بتوانند شیرالات خود را بااسودی خیال نصب استفاده می کند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

05137298569

09014396750

09370974092

 

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه‌ها 0

*
*